“100”

Normalt er Jeg ikke den store fan af quizz-spil. Jeg synes, at der er en stor forskel på Viden og på Strategi, og Jeg foretrækker i dén grad strategiske spil, der kan udfordre min hjerne i højere grad end min paratviden kan. Jeg har en stor paratviden, men som spil synes Jeg ikke, at det er specielt tiltrækkende. Det synes spiludgivere dog…

Og når de fortæller en, at de foretrækker quizz-spil fordi de sælger nemt, så bliver man da nødt til at give sig i kast med at designe sådan et. “100” er ganske enkelt designet fordi en spiludgiver fortalte at de foretrak den slags, og dét har gjort det til en udfordring. Hvis de siger, at det er dét de vil have, så skal de da også have det.

Quizz-spil tager dog laaaaaaaaaaaaaang tid at gøre færdige fordi der skal være en masse spørgsmål, som skal udformes først. Selve spillet ér designet og spiltestet med 50 spørgsmål, men 50 er langt fra nok. Spillet ligger derfor lige for tiden i en ‘limbo’ mellem at være spiltestet adskellige gange med stor succes, men der mangler ca. 1950 spørgsmål/svar før det er færdigt.

Dét tager tid, som Jeg egentligt hellere vil bruge på andre ting…